Pratbyrån.se

Pratbyrån.se (http://www.pratbyran.se/index.php)
-   Under ytan (http://www.pratbyran.se/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Säg nåt dårå' II (http://www.pratbyran.se/showthread.php?t=4964)

Gurnemanz 2014-05-01 16:23

Citat:

Ursprungligen skrivet av freja (Inlägg 671902)
En sak som jag har funderat över från och till genom årens lopp.

Kan det vara så att behovet av att gjuta olja på vågorna är själva livsluften för vissa människor.

Antagligen. Liksom grälsjuka ger näring åt andra.

freja 2014-05-01 16:34

Citat:

Ursprungligen skrivet av Gurnemanz (Inlägg 671904)
Antagligen. Liksom grälsjuka ger näring åt andra.

Inte alltid, det handlar väl om ett givande och ett tagande.

Gurnemanz 2014-05-01 17:48

Citat:

Ursprungligen skrivet av freja (Inlägg 671907)
Inte alltid, det handlar väl om ett givande och ett tagande.

Nja, jag menade att mången grälsjuk person har inte så mycket motor i sig själv, men tillförs livsenergi genom att bråka.

Pelle Sanslös 2014-05-01 18:16

Hittar inte Foz inlägg där han ånyo ondgör sig över mig. Och det kan kvitta var det ligger numera.
Jag är inte dummare än att jag förstår att det är mig han åsyftar med det är om att mjölken surnar.
orat skrev ju att han haft brevledes kontakt med dig, Foz, då du uttryckte att du var trött på att bli idiotförklarad stup i ett. Det är väl inte bara jag som tyckt det. Och nu påstår du att din tillfälliga bortavaro beror på att det var av solidaritet till de båda ”betydelsefulla” kulturarbetarna som jag hade skymfat.
I själva verket var det nog för att du inte kunde hålla dig längre, du tycks ha hängt upp din sunkiga fattiga tillvaro på att sitta här och skriva en massa trams. Precis som några andra.

Vad det gäller reze så har jag inget otalt med honom, även om jag inte sympatiserar med hans politiska åsikter. Han har till och med köpt saker av mig och betalat rundhänt. Så det var nog andra orsaker till att han slutade skriva här.
William har ju skrämt bort rätt många av de kvinnliga medlemmarna under åren, med sin efterhängsna och påflugna stil. Och det finns säkert en del som tröttnat på Foz också. Tjatigare gubbe finns inte.

Och sen har du Foz, som vanligt fått det mesta o bakfoten. Jag är inte aktiv på en massa fora.
Inte alls egentligen.
Jag skriver kanske ett eller två inlägg i månaden på 99mac om jag har något att tillföra.
Enda stället jag är något så när aktiv på är Facebook, men där har jag blockerat alla härifrån som jag inte vill ha med att göra. Inklusive dina båda profiler, Foz. Jag har ett par stycken kvar, resten av er skiter jag högaktningsfullt i.
Och sen skriver jag ett fåtal inlägg ibland på ett utländskt fågelskådarforum, i år har det hittills blivit tre inlägg.
Mer än så är det inte.
Jag tycker nog att det är du Foz, som är den som är grälsjuk och slänger ur dig antaganden och osanningar mest hela tiden.
Jag vil inte ta ifrån dig ditt enda glädjeämne, så fortsätt svamla du.
Men lämna mig utanför i fortsättningen.

Foz 2014-05-01 20:41

Citerar orat: He löns int förklar för dem som int begrip.
Det spelar ingen roll att skriva ett svar till dig eftersom du inte kan läsa.
Dessutom hittar du på och tror att du vet. Och du bortser från sanningen om din historia andra fora - att du blivit avstängd. Hur var det egentligen med Hard Mac Café som t o m fick skapa en speciell "Underbaren" åt dig när du blev för grov för Baren där det ändå var högt i tak? Det är riktigt att du inte är aktiv på andra fora, men det finns orsaker bakom.
Du vet ingenting om vad jag gör och ändå mindre om vad jag är. Fortsätt att fantisera du, om det intresserar dig.
Puss & Kram, Ajö.

freja 2014-05-01 21:32

Citat:

Ursprungligen skrivet av Gurnemanz (Inlägg 671913)
Nja, jag menade att mången grälsjuk person har inte så mycket motor i sig själv, men tillförs livsenergi genom att bråka.

Ja men det var ju det jag sa.

Gurnemanz 2014-05-01 21:36

Citat:

Ursprungligen skrivet av freja (Inlägg 671923)
Ja men det var ju det jag sa.

Jaha, då begrep jag fel. Jag är ofta lite trög.

Gurnemanz 2014-05-01 21:59

Citat:

Ursprungligen skrivet av Pelle Sanslös (Inlägg 671915)
Hittar inte Foz inlägg där han ånyo ondgör sig över mig. Och det kan kvitta var det ligger numera.
Jag är inte dummare än att jag förstår att det är mig han åsyftar med det är om att mjölken surnar.
orat skrev ju att han haft brevledes kontakt med dig, Foz, då du uttryckte att du var trött på att bli idiotförklarad stup i ett. Det är väl inte bara jag som tyckt det. Och nu påstår du att din tillfälliga bortavaro beror på att det var av solidaritet till de båda ”betydelsefulla” kulturarbetarna som jag hade skymfat.
I själva verket var det nog för att du inte kunde hålla dig längre, du tycks ha hängt upp din sunkiga fattiga tillvaro på att sitta här och skriva en massa trams. Precis som några andra.

Vad det gäller reze så har jag inget otalt med honom, även om jag inte sympatiserar med hans politiska åsikter. Han har till och med köpt saker av mig och betalat rundhänt. Så det var nog andra orsaker till att han slutade skriva här.
William har ju skrämt bort rätt många av de kvinnliga medlemmarna under åren, med sin efterhängsna och påflugna stil. Och det finns säkert en del som tröttnat på Foz också. Tjatigare gubbe finns inte.

Och sen har du Foz, som vanligt fått det mesta o bakfoten. Jag är inte aktiv på en massa fora.
Inte alls egentligen.
Jag skriver kanske ett eller två inlägg i månaden på 99mac om jag har något att tillföra.
Enda stället jag är något så när aktiv på är Facebook, men där har jag blockerat alla härifrån som jag inte vill ha med att göra. Inklusive dina båda profiler, Foz. Jag har ett par stycken kvar, resten av er skiter jag högaktningsfullt i.
Och sen skriver jag ett fåtal inlägg ibland på ett utländskt fågelskådarforum, i år har det hittills blivit tre inlägg.
Mer än så är det inte.
Jag tycker nog att det är du Foz, som är den som är grälsjuk och slänger ur dig antaganden och osanningar mest hela tiden.
Jag vil inte ta ifrån dig ditt enda glädjeämne, så fortsätt svamla du.
Men lämna mig utanför i fortsättningen.

Jag skriver för det mesta här, det tar nästan all min tid. Jag försöker hinna med en del viktiga postningar på FB också. Det tråkiga är att allt betydelsefullt styrelsearbete blir lidande, men jag prioriterar PB. Eftervärlden kommer att vara mig tacksam för det.

To The Happy Few

Gurnemanz 2014-05-01 23:46

Det är riktigt. Nästan inget jag gör i köket slår fabrikstillverkat. Morsan är likadan, hon erkänner sig besegrad av djupfrysta färdigportioner. Det enda vi gör bra i vår släkt är ost.
Italienska efterrätter är jag bra på, men jag skulle säga att det väger jämnt mellan exempelvis min och Lidls färdiga crême brûlée.

Iprenmannen 2014-05-02 00:12

Citat:

Ursprungligen skrivet av Gurnemanz (Inlägg 671934)
Det är riktigt. Nästan inget jag gör i köket slår fabrikstillverkat. Morsan är likadan, hon erkänner sig besegrad av djupfrysta färdigportioner. Det enda vi gör bra i vår släkt är ost.
Italienska efterrätter är jag bra på, men jag skulle säga att det väger jämnt mellan exempelvis min och Lidls färdiga crême brûlée.

Nu blev det konstig, eftersom jag raderade mitt tidigare inlägg om att göra bättre själv. Det är långt ifrån alla, som kan göra bättre mat, än vad man kan köpa färdigt. Det är inte så jävla lätt att göra bra pizza och gott öl själv vill jag påstå.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:28.

Drivs med: vBulletin Version 3.6.4
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.